הרב אלדן כהן

שיעורי וידאו (1 שיעורים)

האחרונים
הכי נצפים

מאמרים (0 מאמרים)

לא נמצאו תוצאות

שאל את הרב (33 שאלות)

דגש באות יו"ד בתיבת "וישאר" בפרשת נח

משנה אחרונה עיקר. וטעם הדגש מחמת וא"ו ההיפוך מעתיד לעבר - תמיד יבוא אחריה דגש, אלא א"כ תבוא אחריה אות אל"ף או יו"ד שוואית. (ובדרך כלל תמיד מהדורא אחרונה היא המתוקנת והמדוייקת יותר).
הרב אלדן כהן

ניקוד השמות רבי אסי ורבי אמי

1. בצירי. (כך שמעתי ממרן ראש הישיבה שליט"א). לגבי רב אשי, יש הוכחה לזה מדברי הרמב"ם בראש אגרת תימן שחרז רב אשי עם משה. ע"ש.
2. הספרדים קוראים בחולם, גם מר עוקבא.
3. בסוף משפט במלעיל וסגול, ובאמצע ובהמשך משפט בשוא ומלרע.
הרב אלדן כהן

אותיות שימוש הסמוכות לשם השם ומנוקדות בפתח

האותיות הנ"ל לעולם לא יבואו בפת"ח במקום ה"א הידיעה אם לאחריהן תבוא האות אל"ף, אלא רק בקמץ.
הרב אלדן כהן

דגש באות למ"ד בפסוק "אשירה לה'"

משפטה להיות רפויה, ובשירת הים הוא יוצא מן הכלל. (שאע"פ שיש כאן אתי מרחיק, בדרך כלל הוא בא רק בתיבה בת הברה אחת כמו ליראיך נס, או בשתי הברות ומלעיל: העדותה בנו. כאן התיבה בת שלוש הברות, ואע"פ שיש געיא בראש התיבה, ע"פ רוב אין הגעיא גורמת לדגש).
הרב אלדן כהן

קריאת המילה "ישעשעו" בתהלים

השי"ן השניה בשוא נח.
געיא גרידא אינה יכולה לייצר אתי מרחיק. וגם אתי מרחיק אינו קשור לשואים אלא לדגש.
הרב אלדן כהן

מי ראוי וכיצד יש לקשור את חוטי הציצית

א. אין דבר העומד בפני התשובה ואתה יכול להיות אפילו סופר סת"ם (אלא שצריך לדעת לפחות את ההלכות הבסיסיות של קשירת הציצית)
ב. בטליתו של מרן ראש הישיבה שליט"א הכריכות הן ז'. ח'. יא'. יג'. מחולקות לחוליות של שלש שלש.
ג. יעשה איך שירצה. וכיום עושים את הלבן שבצדה השני של התכלת ארוך יותר כדי שיהא הוא השמש.
הרב אלדן כהן

ברכת ההלל והמגילה ליחיד בזמן שהוא עם ציבור.

הברכה נגררת אחרי המצוה, וכיון שההלל (וכן מגילה) נאמר בציבור כל יחיד ויחיד מברך (לפי מנהג זה) או שהשליח ציבור מברך ומכיון להוציא את הציבור.
הרב אלדן כהן
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0