הרב חנוך הכהן

שיעורי וידאו (0 שיעורים)

האחרונים
הכי נצפים

מאמרים (0 מאמרים)

לא נמצאו תוצאות

שאל את הרב (174 שאלות)

ביטוי האות בי"ת רפויה אצל הספרדים

1. הספרדים לא ידעו להבדיל בין בי"ת רפויה לדגושה, עד שבאו לארץ ישראל ולמדו זאת מהאשכנזים.
ומה שהאשכנזים מבדילים בין תי"ו רפויה לדגושה, אינו הבדל נכון, כי עושים את התי"ו הרפויה כמו סמ"ך, לכן לא הוזכר תי"ו אצל האשכנזים.
2. מכיון שבמקור המילים האלו לתתך, לתפארת, הלמ"ד בשוא נע, ואז אין דגש בתי"ו כדין בג"ד כפ"ת אחרי שוא נע, ולכן גם עכשיו שיש לפניהם וא"ו ובגלל זה נהפכו לשוא נח לא השתנה הכלל.
הרב חנוך הכהן

ניקוד אות ה"א התמיהה

רש"י כתב שכל ה"א שהיא בחטף פתח היא ה"א השאלה, ולא כתב שכל ה"א השאלה צריכה להיות דוקא בחטף פתח, ויש כמה ה"א השאלה שמנוקדים בניקוד אחר. ובדוגמאות שהבאת הטעם הוא מפני שהאות הראשונה מנוקדת בשוא, ואי אפשר שיהיו שני שוואים רצופים בראש מילה, וכמו שכתב בספר לחם הביכורים (דף ל"ב ע"א). ועיין שם עוד כללים בזה.
הרב חנוך הכהן

טעם האומרים בברכת שהחיינו לִזמן הזה ׁׁ(בחיריק).

מקור דברי המשנה ברורה וערוך השלחן מהמגן אברהם שהביא כן מספר מטה משה (סימן תתקפ) לתלמיד מהרש"ל, ועיינתי שם והוא חולק על עצם הכלל שכאשר עושים בפתח הוא מבליע ה' הידיע. עיין שם. אולם אנחנו תופסים כמו שכתב כבוד תורתו ולכן אומרים בפתח.
הרב חנוך הכהן

האם יש דגש חזק אחר ה' הידיעה

בד"כ צריך להיות דגש חזק באוות שאחרי ה' הידיעה (וממילא השוא נע) אולם באותיות קמי"ל מנוקדת בשוא כמה פעמים נשמט הדגש 
הרב חנוך הכהן

הגיית תיבת שַׁתָּה בסליחות

כמו בתהלים מלרע 

הרב חנוך הכהן
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0