הרב חנוך הכהן

שיעורי וידאו (0 שיעורים)

האחרונים
הכי נצפים

מאמרים (0 מאמרים)

לא נמצאו תוצאות

שאל את הרב (197 שאלות)

ניקוד המלה "לך" בפרשת ראה

הן אמת שטרחא שאחרי תביר מפסיקה יותר מהתביר שלפניה, כמו "אשר אנכי מצוך היום", מכל מקום אין לה דין אתנח וסוף פסוק. ומה שהבאת מהפסוק "ויעשו בני ישראל את הפסח", זה יוצא מן הכלל, ויש לזה טעם ואיני זוכרו כעת.
הרב חנוך הכהן

אמירת תהלים בלילה

יש מתירים לומר ת הלים בלילה ויש אסורים ויש מתירים בלילה מחצות ואילך, אבל אין היתר בגלל הדלקת נר לכבוד הצדיק 

הרב חנוך הכהן

כיצד יש להטעים את הפסוק בתהילים "היה לי לצור מעון לבוא תמיד ציוית...

מרן שליט"א בביאור אמת קנה על התהלים התייחס לזה, ותלה את הדבר איזה טעם יש על המלה לבוא, אם יש שם מאריך - א"כ אומרים לבוא תמיד, ציוית להושיעני כמו האפשרות הראשונה שכתב כת"ר, ואם הטעם שעל המלה לבוא הוא רביע - א"כ אומרים לבוא, תמיד ציוית להושיעני כמו האפשרות השניה (והנגינה היורדת במלה לבוא, ושוב עושים נגינה יורדת נוספת במלה תמיד). ומ"ש כת"ר שלפי הטעמים נראה כמו האפשרות הראשונה, זה נכון אם יש מאריך, אבל אם יש שם רביע אדרבא העצירה צריכה להיות במלה לבוא, כי הכלל אומר שכל שני טעמים מפסיקים הסמוכים זה לזה - הראשון מפסיק יותר. והביא מרן שליט"א כלל זה באמת קנה על פסוק זה. ע"ש.

הרב חנוך הכהן

נקוד המילה יכסיומו בשירת הים

א. בנין קל - פעל. ובדרך כלל מנוקד בחיריק ופתח, כמו: ילמד (חיריק שווא), וכאן בגלל שפ' הפעל גרונית השתנתה לחטף סגול, וגם האות שלפניה התחלפה לסגול.

ב. זה יוצא מן הכלל, כמו רבים שיוצאים מהכללים הרגילים של דקדוק שאין להם טעם ברור שידוע לנו.

הרב חנוך הכהן
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0