הרב חנוך הכהן

שיעורי וידאו (0 שיעורים)

האחרונים
הכי נצפים

מאמרים (0 מאמרים)

לא נמצאו תוצאות

שאל את הרב (163 שאלות)

למה המילים "וציויתי" ו"והחזקת", בפרשת בהר, הן מלעיל.

1. "וציויתי" יוצא מן הכלל.
2. "והחזקת" מלעיל בגלל הכלל "נסוג אחור" שכל מלה שתיהיה אחריה מלה זעירא וכיוצא בזה תיהיה מלעיל אף על פי שצריכה להיות מלרע.
הרב חנוך הכהן

טעם המפסיק יותר שני גרישין או רביע

1. לפי מקום הטעם (אגב מלת "לפניך" תמיד מלעיל), ובמקום שאין טעמים אם זה סוף משפט יהיה מלעיל ובאמצע משפט מלרע. 
2. אין ממנו בלי דגש, והמלה משמשת לשתי משמעויות. 
3. זה אינו מדויק, הרביע מפסיק יותר משני גרשין לעולם בין אם יהיה אחריו או לפניו. ולעצם השאלה, כל התורה מלאה בדוגמאות כמו פר אחד (שני גרישין) בן בקר (רביע). גם פסוק "והיו הדברים האלה" הוא דוגמא מצוינת. וכן להיפך פן ירבה (רביע) והיה (שני גרישין) כי תקראנה מלחמה. מה שבדיסק הרב משמיע באופן אחר הוא מחמת ההרגל בטעות
הרב חנוך הכהן

שם עצם "מחק" מלעיל או מלרע.

מנוקד בפתח ומלעיל -מַחַק בפלס בַעַל
הרב חנוך הכהן

פירוש יתד ותנועה

יתד זה שוא נע או חטפים עם התנועה שאחריהם, ותנועה זה כל סוג ניקוד (חוץ מהשוואים) לדוגמא שמענו - שמ-יתד ע-תנועה נו-תנועה .
הרב חנוך הכהן

מה פרוש מלות הגמרא: הא דתנו רבנן ?

לא רק כאן הפירוש הוא כך אלא בכל מקום שהגמ' אומרת תנינא להא דתנו רבנן, פירוש הדברים הוא חיזוק לדברי הברייתא מדברי המשנה. ולפ"ז מה שנהוג לפסק: תנינא להא, דתנו רבנן, כמו שהזכיר כת"ר - הוא טעות. ומה שהציע כת"ר לפסק: תנינא, להא דתנו רבנן, אולי אפשר כך, אבל חשבתי שא"צ לעשות פסיק באמצע בכלל.

הרב חנוך הכהן
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0