Menu
שאל את הרב
print
אא

לגבי החומרא של הרב מנוחת אהבה בכוסכוס וכדומה שעדיין טעונים עירוי מכלי ראשון כדי שיוכשרו לאכילה, וכן לגבי עלי תה שהתיבשו כתב שאסור לערות עליהם מים רותחים. ובספר יביע אומר חלק י' חלק עליו לגבי עלי תה וכתב שאין הלכה כמותו ודברי חידוש הם ושהעולם נהגו היתר בזה. האם יש מקום לחומרא זו? לכאורה דברי המנוחת אהבה דברי אמת וספק דאוריתא לחומרא?

הרב אליהו מאדאר

בכוסכוס וכיוצא, שעדין אינם ראויים לאכילה ורק על ידי  העירוי יוכשרו לאכילה, הדבר ברור כמו שכתב מורנו הרב זצ"ל בספרו חלק ב' עמוד שנ"ה, לאסור בזה. לגבי עלי תה שנתנו עליהם מים חמים קודם שבת וכעת רוצים לתת עליהם שוב, שנחלקו בזה הפוסקים, הנה בעניותי אין בכוחי להכריע, ואין הכרעת תלמיד מכרעת, אך מסברא נראים דברי האוסרים, וכמו שפסק מורנו הרב זצ"ל (שם עמוד שנ"ט). והמיקל יש לו אילנות גדולים לסמוך עליהם, אך אנן בדידן מחמירים בזה בלי נדר, והרוצה להקל יכול לערות עליהם מכלי שני, ויצא אליבא דכולי עלמא, אף על פי שגם בזה יש מחמירים, ואין כאן מקום להאריך.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן