מהו סימן ה”סוף פסוק”?
לא מצאתי התייחסות מפורשת לזה, אך ראיתי בכמה כת”י וכן בדפוס משנת רפ”ד שעשו גם את זה וגם את זה. וכן בקונטרס טוב טעם לה”ר אליהו גאנם (על טעמי המקרא) הביא את סוף פסוק עם שני הדברים. ולכן נ”ל שהטעם מורכב משניהם. וצריך חיפוש עוד.
התחלנו לתת
לקטנים מבני
עשר ומעלה לעלות ל
קריאת המפטיר, ברצוננו לשאול האם ניתן לכתחילה להעלותם לקרוא בתורה גם לשאר עליות מתוך השבעה עולים, או אפילו במנחה של שבת, לא כעולה אלא כקורא וזאת כדי להרגילם במצווה זו, אומנם הילקוט יוסף כתב שאכן מותר, אך העירו לנו שאולי אין כאן כבוד הציבור שקטן יעלה לקרא.
קטן
יכול לעלות
לקרא אבל רק בחזרות
(אם יש מוספים) כי אין זה כבוד הציבור וכן דעת פוסקים רבים (עשרה במספר הובאו בשו''ת איש מצליח ח''א) ויש להם ראיה ממשנה מפורשת במסכת סוכה דף ל''ח ע''א.