בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
התחלנו לתת
לקטנים מבני
עשר ומעלה לעלות ל
קריאת המפטיר, ברצוננו לשאול האם ניתן לכתחילה להעלותם לקרוא בתורה גם לשאר עליות מתוך השבעה עולים, או אפילו במנחה של שבת, לא כעולה אלא כקורא וזאת כדי להרגילם במצווה זו, אומנם הילקוט יוסף כתב שאכן מותר, אך העירו לנו שאולי אין כאן כבוד הציבור שקטן יעלה לקרא.
קטן
יכול לעלות
לקרא אבל רק בחזרות
(אם יש מוספים) כי אין זה כבוד הציבור וכן דעת פוסקים רבים (עשרה במספר הובאו בשו''ת איש מצליח ח''א) ויש להם ראיה ממשנה מפורשת במסכת סוכה דף ל''ח ע''א.