Menu
שאל את הרב
print
אא

1. למה המשנה נוקטת בלשון "לא פחות ולא יותר" ולא בלשון "לא לפני ולא אחרי"?
2. מדוע ההווא אמינא בקושיית הגמרא שחכמים באו לעקור (רש"י) תקנת אנשי כנסת הגדולה? מדוע לשון "לעקור" הרי הם לא עקרו כלום, עיקר התקנה נשארה כמות שהיא ויודעים אנו שבכל דור ודור מנסים חכמים להתאים את ההלכה למצב הדור כל עוד זה לא עוקר את עיקר התקנה ואכן פה היומיים העיקריים עדיין נשארו?

הרב לירן ישי

1. צריך לבדוק בביאורים על לשון המשנה.
2. שחכמים תקנו ימים מסוימים ובאים חכמים אחרים ואומרים שאפשר לעשות דבר זה ביום אחר, נמצא שעיקר תקנת החכמים הראשונים כגון שבמקום לקרות בי”ב קורא בי”א, עוקר לגמרי את היום, ואם היו חכמים רק מוסיפים על הימים העיקריים אין עקירה, אבל לשנות את היום לגמרי זה עיקר ממש.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן