1. אסור, שהרי זה בורר בכלי (מנוחת אהבה חלק ב' פרק ז' סעיף ל"ו. ועיין ילקוט יוסף שבת ג' עמוד ש"ו. ובהערות איש מצליח חלק ג' בסוף הספר עמ' נ"ט – ס').
2. מותר, ואין לחוש בזה לטיפות הנוטפות ממנה, כיון שאינו מתכוין לטיפות ולא איכפת לו מהן, וגם אינו בורר בידים אלא על ידי הסרת המונע (מנוחת אהבה שם סעיף מ"ד).
3. הטעם להקל בזה מובא בילקוט יוסף (שבת חלק ג' עמ' שי"ד) משום שהמלפפונים החמוצים ניכרים בתוך המים לעצמם, ואין זו פעולת ברירה. וכן הסכימו הרבה מחכמי האשכנזים גם כן (כמובא בחזון עובדיה שבת ד' עמוד ר"ל – רל"א). אבל נראה שזהו דוקא באופן שאכן המלפפונים ניכרים לעצמם, אבל אם נשארו מעט מלפפונים בתוך הרבה מים, באופן שצריך לפשפש אחריהם כדי למצאם במים העכורים, יש להחמיר בזה. וכן בזיתים יש להחמיר כשאינם ניכרים, ובלולים במים.