מה שכתבת לי ש"מה שכתב הרב דקדוקי שי שאין הטעמת המילה מלעיל אלא געיא הוא נכון. אמנם במקרה של מקף ונסוג אחור קוראים את המילה מלעיל כי אם לא היה מקף היינו קוראים מלעיל ובתוספת המקף נוספה הגעיא."
לא ברור אם הנך מסכים עם הרב דקדוקי שי הרי שצמד מילים עם מקף נידונות כמילה אחת לעניין ההטעמה ולא יתכן להטעים מלעיל את המילים "נתן" או "בחר" כי מלעיל הוא רק להברה אחת לפני האחרונה ועל כן יש לומר בחר או נתן בהעמדה קלה באות בית ונון ובנו מלעיל.
לא ברור מה שכתבת:"אמנם במקרה של מקף ונסוג אחור"
מה זה מקף ונסוג אחרו? ברגע שיש מקף, אין נסוג אחור! זו למעשה כוונת הדקדוקי שי שהסכמת איתו....עכשיו השאלה המתבקשת היא במהדורות הישנות של התיקון קוראים כתוב "בחר בנו ונתן לנו" ללא מקף ולכאור סברתם שיש לומר בחר(מלעיל) ונתן(מלעיל) אך במהדורות החדשות הוספתם מקף ועל כן יש לקרוא בחר(בהעמדה קלה בבית)בנו(מלעיל) וכו', ואם לא זו כוונתכם למה המקף?
ובכלל לדעתי הנכון הוא במקף ובהעמדה קלה והמלעיל הוא במילה בנו וכמו שכתבתי וכמו שכתוב בתורה שברים פרק ח' פסוק י' :"......אשר נתן-לך" ושם הוא הוא כמו שאמרתי.