ספירת העומר בהודעת סמס
מרן ראש הישיבה שליט”א בשו”ת בית נאמן ח”א חאו”ח סי’ ל”ד בנדונו שם העלה שספירה בכתב אינה כלום, וה”ה בנידון זה שאינה נחשבת ואינו יכול לספור מכאן ואילך בברכה.
מה ההבדל בין לעומר לבעומר ?
קרבן "העומר" היה בפסח, ולכן יש לומר "ל"עומר שהיה, ולא "ב"עומר, שאינו כרגע. ולפי זה יש לומר היום יום אחד לעומר. ועיין בשלחן ערוך (או"ח סימן קפ"ט סעיף א), ובמשנה ברורה ס"ק ח, ובהערות איש מצליח שעל המשנה ברורה שם מה שכתבו בעניין זה