ספירת העומר בהודעת סמס
מרן ראש הישיבה שליט”א בשו”ת בית נאמן ח”א חאו”ח סי’ ל”ד בנדונו שם העלה שספירה בכתב אינה כלום, וה”ה בנידון זה שאינה נחשבת ואינו יכול לספור מכאן ואילך בברכה.
איתא בשו"ע ומקורו מדברי הטור או"ח הלכות פסח סי' תצג וז"ל ויש מקומות שנהגו שלא להסתפר ויש מסתפרי' מל"ג בעומר ואילך שאומרים שאז פסקו מלמות, ויש ששאלו מה הפי' שפסקו מלמות הרי לר' עקיבא נגמרו התלמידים כמו שכתוב בגמ' ביבמות סב: שהיה העולם שמם א"כ "ולשמחה מה זו עושה" הפרי חדש שם שואל את השאלה הנ"ל ומיישב על כך בזה שהעמיד עוד ה' תלמידים אבל זה לא הפשט שהרי כתוב שסיבת השמחה על כך שפסקו מלמות. א"כ מה התי' מתיישב עם לשון הראשונים "שאז פסקו מלמות" ?
עירוב פרשיות שנו כאן!
בטור ובש"ע מבואר שמסתפרים אחר ל"ג בעומר מכיון שפסקו למות ע"כ וכוונתם שאם פסקו למות א"כ גם האבלות מפסקת. כמו שהאבלות על החורבן מפסיקה אחרי ט"ב. ולא הזכירו כמו שהאבלות