Menu
שאל את הרב
print
אא

ראיתי באתר שאלה זו - שאלה: איני מבין למה אסור להסתרק הרי אני מתכוין רק לסדר את השער ולא להוציא נימין מדולדלות .תשובה: הטעם שאסרו להסתרק משום שאם יהיו שם נימים מדולדלים ודאי שישרו על ידי המסרק. וכנראה שתמיד יש נימים כאלה בשיער (ואם לא ראית אותם, אפשר שנופלות לארץ על ידי הסירוק).
וקשה לי לכאורה אפילו שזה פסיק רישא, הרי כיוון שלא נוח לו שינשרו לו השערות הרי זה פסיק רישא דלא ניחא ליה באיסור דרבנן (שמהתורה אסור רק כשגוזז שערות ונצרך להם, או שהעושה זאת על מנת לייפות את העור)?

הרב אהרן מאזוז

אף אם אין בגזיזת נימין אלו איסור דאורייתא כיון שאין צריך להם, אין לצרף לזה מה שאין נוח לו בתלישתן כדי להתיר, שהרי מה שאין נוח לו או לא אכפת לו בתלישתן זהו משום שאין צריך להם והכל נחשב כדבר אחד, וכמו שכתב כיו"ב במנוחת אהבה בחלק ב' (פרק א'). ע"ש. ובעיקר הטענה דהוי פסיק רישיה שלא ניחא ליה, נראה שאין זה נכון, שהרי בגמ' נזיר (מב.) אמרו כל הסורק להשיר נימין המדולדלים מתכוין. ועל כרחך שנימין אלו גורמים שהסירוק לא יצא יפה, או מצד שיהיו בולטים החוצה ולא מתיישבים עם שאר השער או מטעם אחר (עיין למשנ"ב סימן ש"ג ס"ק פ"ו). ולכן גם אם יאמר אדם שהוא לא מתכוין לזה כלל, מכל מקום ודאי שנוח לו שתהיה תוצאה טובה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן