Menu
שאל את הרב
print
אא

ברצוני לדעת מה יהא הדין לנקות בשבת במגבונים לחים לגדול? שבחזון עובדיה כתב להתיר בזה לקטן וחולה וזקן. אך לא צירף מה דעתו בגדול. ושמעתי צדדים לכאן ולכאן. ורציתי לדעת מה דעת הרבנים שליט"א?

הרב אריאל מימון

מדברי החזו"ע משמע שמיקל רק באופנים הנ"ל שהרי אף שבהערה הביא שיש שכתבו להתיר גם לגדול בכ"ז בהלכה (למעלה) לא כתב כדבריהם, ועוד שבהערה צירף הטעם להתיר ע"פ מה שפסק הרמ"א (סימן שכ"ח סי"ז) שכל צורכי קטן כחולה שאין בו סכנה, ומשמע דבעלמא לא ראוי להקל, ואפשר שהטעם הוא שיש מחמירים בזה, וגם למתירים צריך ליזהר שלא לדחוק בכח, וגם שיש מגבונים שמלאים הרבה מים, ולכן רק בקטן וחולה יש להקל 
(וכעת שמעתי שנשאל ע"ז מרן החזו"ע גבי גדול והשיב שע"פ הצירופים שכתב אפשר להקל גם בגדול בתנאים הנ"ל ומסתבר שהטעם שלא כתב כן במפורש בספרו ע"פ מה שכתבנו לעיל)
אולם מרן ראש הישיבה שליט"א בספרו מקור נאמן (ח"א סימן תר"ז ותר"ח) דעתו להחמיר בזה גם לתינוק והיקל בזה רק במגבונים שכתוב עליהם "ללא חשש סחיטה"ע"ש (וע"ע לו בחלק המילואים של מנוח"א שפקפק על התירו ע"ש) וע"כ ראוי לכתחילה לסחוט כמות של מגבונים בע"ש ואז מותר ללא כל חשש, או לחילופין לרחוץ את הילד או להרטיב נייר טישו פשוט שאין בו סחיטה (רק שלא יהיה סוחט בעין) 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן