המילה “אמר” בגמרא
ראה בהקדמת מרן ראש הישיבה שליט”א לחומש איש מצליח שכתב לגבי פתח אליהו שאין לנקד בחטף פתח כמו בארמית, אלא הוא פתיחה בעברית למה שאומר אחר כך בארמית. ע”ש. והוא הדין לניקוד הגמרא.
גמ חגיגה דף כז עמ א דורשת הגמרא שולחנו של אדם בזמן הזה מכפר רשי דה שולחנו מפרש =בהכנסת אורחים גמרא מנחות דף צז עמ אותו דרשה רשי שם דה שולחנו מפרש=דנותן פרוסה לאורחים שאלתי מה הפשט בדברי רשי ששינה את דיבורו בשתי המסכתות
זה אותו תוכן, ולרש"י לעשות "גזור הדבק"
אם עדין לא מובן תחזור ותשאל