Menu
שאל את הרב
print
אא

‏ישנה גמרא בעירובין (סה.) ציטוט:, " אמר ר' חייא כל המתיישב ביינו יש בו דעת ע' זקנים. יין ניתן בע' אותיות וסוד ניתן בע' אותיות נכנס יין יצא סוד" ומפרש"י שם: המתיישב ביינו - ששותה יין ואין דעתו מטרפתו: ניתן בשבעים אותיות - כך חשבונו בגימטריא:יצא סוד - וזה הואיל ולא יצא סודו שקול הוא כסנהדרין של ע'".נשאלת השאלה: שהרי גם כיום כמדומה ישנם אנשים שהיין איננו משפיע עליהם ולא אלכוהול, אפי' ישתו כמה כוסות וודקה וכדו' לא ישפיע עליהם בדעת אלא רק בגוף, וכיצד שייך לומר שקולים כשבעים זקנים (אם דברי הגמ' והרש"י כפשוטם של דברים).אני שואל זאת, מכיון שגם אני עצמי השואל, אפי' שאינני מורגל בשתיית משקאות חריפים כלל, ורק בפורים אני חורג מהרגלי ושותה חמש שש כוסות יין, ולדאבוני אינני מצליח כלל לקיים את מצות חייב איניש לבסומי עד דלא ידע, ושנה שעברה הגדלתי לעשות, ושתיתי סליבוביץ' בריכוז 45% אלכוהול, כ - 400-450 מ"ל המקביל לכעשר כוסות יין, ופשוט נייט, רק כעבור קצת זמן נכנסתי לשינה עמוקה של 12 שעות, אך לפני כן פשוט לא הצלחתי לאבד את צלילותי ולהשתכר אפי' במקצת?

הרב חנוך הכהן

ודאי שאין כוונת הגמ’ שיש בו את הידיעות וההבנה שיש לע’ זקנים, אבל אפשר שהכוונה שיש בו דעה ברורה ומוצקה כמו שלהם, וכן יש לו יישוב הדעת שיש להם.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן