Menu
שאל את הרב
print
אא

לכבוד הרבנים החשובים שליט"א,בתוס' יבמות טז: (ד"ה קסבר) כתבו דעבד הבא על בת ישראל איכא לאו (ר"ל לא תהיה קדשה), אבל בעובד כוכבים מדאורייתא ביאת היתר היא. וקשה לי על טעם הדבר, שהרי הא דבת ישראל הנבעלת לעבד עוברת על "לא תהיה קדשה", ביאר רש"י דברים כג:יח דה"ט "שאף זו מופקרת לבעילת זנות היא, מאחר שאין קדושין תופסין לו בה". וקשה, דטעם זה שייך גם בעובד כוכבים, שאין לו תפיסת קידושין עם בת ישראל, וא"כאמאי בעכו"ם ליכא איסור אלא מדרבנן?תודה רבהדוד דומברובסקי

הרב חנוך הכהן

כדברי רש”י שהזכרתם, מצאתי שכתב גם הרמב”ן בהשגות לספר המצוות (ל”ת שנ”ה). ולדידהו באמת נראה שגם גוי בכלל איסור זה. אבל בדעת התוס’ ע”כ לומר שאינם סוברים שהטעם הוא מפני שאין תופס קידושין, מחמת הקושיא שלכם. אלא כנראה ס”ל דאיסור זה כולל רק עבד שנכתב במפורש.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן