הנה לשון מרן (ריש סימן רצ"ט): אסור לאכול שום דבר או אפילו לשתות יין או שאר משקים חוץ ממים משתחשך וכו'. משמע חוץ ממים הכל אסור גם תה וקפה. הן אמת שיש לדחות שכוונת מרן לשכר וכיוצא בזה, וכמו שכתב מרן ביורה דעה (סימן קצ"ה) בדברי הרב המגיד. ע"ש. וכן מוכח מדברי ר' יונתן ונימוקי יוסף בפסקים (דף ק"ה), שכתבו דוקא יין ושכר שראוי להבדיל עליהם אסורים, אבל מים לא. וכן משמע מדברי המאירי שם.
ומכל מקום כבר כתב כף החיים (אות ו') בשם הגאונים שגם מים אסור לשתות. ובסימן רצ"א (אות טו"ב) כתב כן בשם האר"י. ע"ש ובמה שכתב במנוחת אהבה (ריש פרק ט') ודו"ק. וכן כתב בחזון עובדיה (חלק ב' עמוד שצ"ג) שראוי להחמיר גם במים. וכן פסק הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל בספר אור לציון (חלק ב' סימן כ"ב אות ז') שאסור לשתות תה וקפה קודם הבדלה (ואע"פ שהוא ז"ל הולך לשיטתו לאסור גם קודם התפלה, מכל מקום מילתא דסכנתא היא שמיתתו באסכרה בר מינן כמבואר בפסחים שם, וחמירא סכנתא מאיסורא, ולא עבדינן פירוקא לסכנתא, עיין עבודה זרה (דף ל' ע"א), לכן יש להחמיר בזה. ואין כאן מקומו להאריך.