קביעות בהבדלה חובה
לא ראיתי שם שהענין הוא שכולם יהיו באותו “מצב” אלא שישיבה זה קביעות ועמידה זה לא קביעות, וא”כ פשוט שאם יש חלק שעומדים אין להעמיד את כולם, אדרבה יש לנסות להושיב גם את העומדים.
המשנה ברורה מפרש בהלכטת שבת סימן רצו סימן ו דיבור המתחיל ''מיושב'' שיש לעשות קביעות כדי לצאת ידי חובה, כולם צריכים להיות באותו ''מצב'' ישיבה. אבל במקרה שיש אנשים בעמידה, אז האם עדיף לכולם (כולל המברך) לעמוד כדי לדאוג לקביעות כדי להוציא ידי חובה כולם? תודה רבה מראש לתשובה הרב
לא ראיתי שם שהענין הוא שכולם יהיו באותו “מצב” אלא שישיבה זה קביעות ועמידה זה לא קביעות, וא”כ פשוט שאם יש חלק שעומדים אין להעמיד את כולם, אדרבה יש לנסות להושיב גם את העומדים.