אודות מה שכתב הגר"מ הלוי זצ"ל ליישב דעת חז"ל בעניין הריגת כנים בשבת, שהלכה זו היתה מקובלת אצלם כבר קודם לכן, ורק נתנו לה טעם עפ"י הנראה להם. ובאמת אין ההלכה תלויה בטעם זה בהכרח ואפשר שיש טעם אחר (והוא עצמו כתב באמת טעם אחר לזה). עכת"ד. ולי הקטן יש הערה על כבודו, כי ידועים דברי הרמב"ם בהקדמתו לפירוש המשניות שבדברי חז"ל ישנן ב' סוגי הלכות - כאלו שהן מקובלות ממרע"ה ובהן לא תיפול מחלוקת, וכאלו שאין עליהן מסורת ונתחדשו ע"י חז"ל עפ"י יג המידות בהן התורה נדרשת, ובהן תיתכן מחלוקת. ולפי זה נראה שהלכה זו, של הריגת כנים בשבת, שנחלקו בה בשני מקומות בגמ', אינה מקובלת במסורת אלא היא הלכה שנתחדשה ע"י חז"ל, וממילא ע"כ לומר שהטעם שאחז"ל הוא הוא הטעם הקובע הלכה זו שהרי על פיו קבעוה, ודלא כדברי הגר"מ לוי זצ"ל.