בספר מנוחת אהבה חלק א' (פרק ג הערה 50) כתב שלא שייך בפלאטה חשמלית מיחזי כמבשל, אך יש חולקים. "ואם נותן נייר או מגש ממתכת על גבי הפלאטה ועליו נותן בשבת דבר יבש שנתבשל כל צרכו, אפשר שמותר לכל הדעות". אמנם בדין הנייר מפורש למרן ראש הישיבה נר"ו בהקדמה למשנה ברורה איש מצליח ח"ג (עמוד 25) שיש להחמיר. אך אינני מבין למה שלא יהיה אסור משום הטמנה, שהרי הרב פסק (שם, הערה 60) שאין הטמנה במקצת בכיריים או פלאטה חשמלית משום שלא שייך שיטמין את כל הקדרה בתוכו, והלא בנייר כסף שייך להטמין את הכל הקדרה בתוכו. ועוד, פסק (בסע' כ) להחמיר כהרשב"א הר"י ומרן שגם דבר המוגדר כאינו מוסיף הבל, כשנמצא על מקור חום, נחשב כמוסיף הבל ואסור להטמין בו גם בע"ש. לפ"ז יש לאסור לכסות פלאטה בנייר משום הטמנה במקצת.
וכדי לתרץ את דברי הרב, חשבתי על שתי דרכים: האחת שמה שכתב שייתכן שכולם יודו אם מכוסה בנייר, היינו משום מיחזי כמבשל, אך לא משום הטמנה שבזה יהיה שונה הדין בין ספרדים לאשכנזים. והדרך השנייה: על פי מ"ש (שם, סעיף כו) שמותר להטמין גם בשבת גם בדבר המוסיף הבל אם אינו מתכוון לשמור את חום התבשיל, שכאן אינו שם את הנייר כדי לחמם יותר את התבשיל אלא כדי ליצור היכר בפלאטה, או כדי שיוכל להשתמש בה בפסח וכדומה. מה נכון?