בריש העמוד הגמרא דנה בזה מדוע השמנים פסולים. למעלה אין שאלה למה הם נכבים, ואין הגמרא דנה לחקור סוגית הטבע, אלא למה הם פסולים, והתשובה כי יש חשש שיטה אותם בגלל שהאור קופץ. והתשובה פשוטה כי למעלה אי אפשר לומר שמא יכבו, שאין בזה כל איסור שמא יכבו. אבל בחנוכה כבתה זקוק לה ולא קיים מצוותו. וחוששים שמא יפשע ולא ידליק שוב כמו פירוש רש"י. ואמרת משום שאינם נמשכים אחר הפתילה אבל בדברי רב הונא אנו יודעים כבר שהשמנים הפסולים אינם נמשכים אחר הפתילה ויכולים להתכבות ולכן כתב רק כסבר כבתה זקוק דהיינו הואיל וכבתה זקוק לה ויכולים להתכבות אסור.
ע"ה אביחי חדאד ס"ט