Menu
שאל את הרב
print
אא

רציתי לשאול להגדרה המובאת במנו"א ריש פרק יז בהערה: "לכו"ע אין צריך שיהיה דרך לצוד הדבר עצמו שצדו בשבת אלא מספיק שצדין 'מינו', ולכן כל מיני החיות והעופות והדגים אסור לצודן בשבת מה"ת, שהרי יש צידה בחיות עופות ודגים מסויימים", מה המקור לכך? וכן מה הטעם, דלכאורה הסברה נותנת שיש לבחון כל מין לעצמו (רק לשם משל למה אם הדרך לצוד אריות גם כלבים יחשבו כמינו ניצוד)?

הרב אהרן מאזוז

נראה שדברי הרב מנוח"א מקורם בלשון הרמב"ם שכתב (פ"י מהל' שבת הל' י"ט) הצד דבר שדרך מינו לצוד אותו חייב – כגון חיה עופות ודגים וכו' והסברא בזה נראה שכל מין שצדים ממנו הרי שהצורך בו שייך בשאר דברים הדומים לו כגון שצדים חיות משום עורם הרי ששיך זה בכל מיני החיות שיש להם עור, ובשאר שקצים ורמשים שמה שיש בו תולעת מן הסתם אין זה בשאר כגון אם דבורים נחשבים במיום נצוד אין נחשבים מין דבורים שיהיה במינם ניצוד אלא באלו שעושים דבש שהם מין דברים 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן