טעה בקידוש שחרית
יצא ידי חובה, ואף הוציא אחרים אף שהם עומדים ע”פ הסברות שכתבו הפוסקים לגבי קידוש של ליל שבת, עיין למרן בב”י סי’ רע”א וחזו”ע ח”ב עמ’ ט”ו ואילך.
מחילה שלא הסברתי מספיק: השקית התנפחה בסיר, ועקב כך האוכל שבסיר התחיל לגלוש החוצה מחוסר מקום. ממילא אין הנידון כאן משום בישול, אלא משום מתקן מנא. מה דעת כת"ר?
זה אינו קלקול כי יש לו כוונה לתקן שלא ישפך התבשיל ובפרט שהשקית עדיין ראויה לשימושה ואדרבא ע"י כן היא מתיישבת יותר בתוך הסיר ולא דומה למה שהתירו לנקב שקית עם מים מהטעם שכתב כת"ר