Menu
שאל את הרב
print
אא

לצערי עליתי הרבה במשקל ובגלל זה התחלתי לעשות דיאטה כדי להוריד משקל. לשם כך הפסקתי לאכול קמח. רציתי לשאול האם יש לי עדיין חובה לאכול לחם בשבת או שאוכל למלא את חובת הסעודה בדרך אחרת.

הרב חנוך הכהן

אין היתר שלא לאכול פת בשבת רק מטעמי דיאטה. מנוחת אהבה ח”א פ”ח סעיף י’. ומכל מקום תוכל לאכול רק כביצה כל סעודה ולא יותר, ושומר מצוה לא ידע דבר רע.

שאלת המשך: אכילת לחם בסעודות שבת

תודה רבה על התשובה ועל המקור מספר מנוחת אהבה!!עיינתי שם בפנים וראיתי שהוא פטר מאכילת פת רק למי שקשה לו מטעמי בריאות וכתב מפורשות שלא פטור מממנה מי שרוצה להוריד משקל מטעמי יופי.שאלתי היא מהו הדין אצל מישהו שלא רוצה להוריד משקל מטעמי יופי אלא משום שרוצה להיות יותר בריא, משום שרוצה חיים יותר איכותיים מבחינה בריאותית (כי אכילת קמח מגרעת מאיכות בריאותו, למרות שלא גורמת לו חולי ממש בטווח הקצר). הוא לא ממש חולה אבל גם לא עושה מטעמי יופי אלא מטעמי בריאות. מהו הדין במקרה כזה?

הרב חנוך הכהן

לא נראה לי להקל בזה, כי לטווח הארוך זה לא עושה באמת בעיות, רק מי שמרבה, וכאן אינו נדרש לאכול יותר מכביצה. ואם באמת גם זה מזיק לו אז יהיה מותר, אבל לא נראה שזה מצוי.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן