Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום וברכה, חמי אדם ירא שמים, לא עם הארץ בכלל. הוא מושבניק מהאנשים של פעם מגדל עיזים וכו' כאשר מגיעים אליהם לשבת והאור במקרר דולק (כששוכחים) הוא אומר שאין לו שום צורך באור, והוא רק רוצה את מה שיש במקרר ולכן הדבר מותר. חשוב להדגיש שהמקרר ישן, בלי קשר לעניין המדחס של האוויר, ושהאור קטן ובדכ גם מכוסה בדברים כך שלא מאיר ככ שאלתי היא האם יש פוסק בדורינו שמקל? כי הטענה באמת יכולה להיות נכונה, כאשר הוא אדם שגם ביער בחושך גמור יסתדר. וכמובן מדובר בפתיחה כאשר אור יום בחוץ והאור בבית גם דולק כך שעבורו לצורך העניין אין כלל צורך או הנאה מאותה נורה קטנה שנדלקתאשמח תשובה תודה רבהמוסיף ששאלתי במקום אחר, והתשובה לצערי לא סיפקה אותי מכיוון שאולי אותו רב לא מכיר את כלל הפסיקות בדורינו.

הרב חנוך הכהן

עיין במנוחת אהבה (חלק א’ פרק כ”ד הערה 61) שיש מקום להקל לפתוח דלת מקרר מכיון דלא איכפת ליה, ויש כאן ס”ס שמא כדעת הערוך דשרי אפילו באיסור תורה, ואת”ל כהאוסרים שמא אין איסור תורה בחשמל ופסיק רישיה דלא איכפת ליה בדרבנן מותר. ע”ש. ומצד החוט להט שיש במנורה (בדרך כלל כן הוא במקררים הישנים) ויש בזה לכאורה איסור דאורייתא של מבעיר גחלת של מתכת, זה ג”כ לא מוסכם, עיין בשו”ת תפילה למשה (ח”א סי’ נ”ט אות ח’), וא”כ הספק עומד על מקומו. ובלא”ה לדעתו שם (אות ו’) כל שאינו מתכוין לצרף אין איסור תורה להבעיר גחלת של מתכת.

ויש מגדולי חכמי הישיבה שליט”א הסוברים אין להקל בזה כלל בשום פנים ואופן, ויאמר לחמיו שכיון שלא איכפת לו שינתק לגמרי את המנורה מהמקרר.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן