אם חושש שאינו כהן א"כ איך מברך ברכה לבטלה ולא חושש משום לא תשא שם ה' אלקיך לשוא. ואם מברך ולא חושש א"כ אינו יכול בד בבד ללכת לבית קברות. ומה לכהן בבית הקברות ואי אפשר לתפוס החבל משני ראשיו
ובעיקר הספקות הנ"ל אחר הכל רוב ככל הראשונים סוברים שגם קברי צדיקים מטמאים, הרי"ף בתשובה, רבנו גרשום, התוס' הרמב"ן בתורת האדם, הרא"ש, הריטב"א, הנמוק"י, הר"ן, ומהרי"ל, ועוד ראשונים רבים. וכן משמעות לשון מרן הש"ע ז"ל וגם סברת הראב"ד יחידאה היא ורוב ככל הראשנים חולקים עליה ויש הסוברים שגם הוא לא התיר למעשה אלא שמהתורה אין איסור ואחר שעם כל הספיקות עדיין רוב ככל הפוסקים ראשונים ואחרונים אוסרים, פשוט שאין מקום להקל בזה וע"ע בקונטרס אראלי מעלה הנד"מ באורך