יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
רציתי לשאול קראו לי בברית שקד ישראל וביום יום קוראים רק שקד האם האם יכול לעשוץ את השם ישראל העיקרי ושקד טפל אליו במקום עכשיו ששקד הוא העיקרי כי אנשים שמעתי שאם נולדה עם שתי שמות אז שתיהם מקשה אחת לכן עם קוראים בשם אחד כאילו זה חצי שם ואז אין אצלי עיקרי וטפל כמו שהיה עם יעקב אבינו שישראל היה העיקרי רק שאצלו אני הבנתי כי ה' יתברך הוסיף לו את ישראל באמצע חייו ואילו אצלי שתי השמות כבר בלדתי באו ?
מרן החיד"א נקרא בשלוש שמות וחכמי הדור קוראים לו רק באחד מהם (על הרוב מהרח"א) וכן הגאון הכתב סופר נקרא בשלוש שמות ואביו החתם סופר קוראו בספריעו בני ר' וולף ותו לא. ואין בכך כלום וכן המנהג פשוט וכן דעת מרן ראש הישיבה נר"ו ותעשה כרצונך ותצליח.
מאת: פלוני | תאריך: ד׳ בטבת ה׳תשע״ז – ינואר 2, 2017
הבנתי אבל לפי המהרש"א שעם בן אדן מחליף את שמו אז זכויותיו מתאפסות האם בהיפוך השמות זה גם נחשב ?
איפה מהרש"א כתב את זה?! מקור ענין שינוי השם מובא במסכת ראש השנה (ט"ז ע"ב) ומהרש"א האריך לבאר הענין, ולא כתב "שהזכויות מתאפסות"ובגמ' שם למדה את זה משרה אמנו, היעלה על הדעת שהתאפסו זכיותיה?
אמנם המהרש"א מביא בשם הסמ"ג (עשין ט"ז) "שענין שינוי השם לומר "שאני אחר ואני אותו האיש שעשה אותו מעשה" עכ"ל וזה רק למשנה שם מפני חטא ע"ש
מאת: פלוני | תאריך: כ״א בניסן ה׳תשע״ז – אפריל 17, 2017
אם אפשר בבקשה מהעורך שיעשה את השאלה פרטית שלא מפורסמת באתר משום מה עכשיט נכנסתי וראיתי הרבה צפיות תודה רבה
אם השאלה היא ללא שם אלא אנונימית איני רואה בעיה לפרסם אותה (שמך לא מופיע באתר) אך אם בכל זאת הינך רוצה להסירה תודיע שוב רצונו של אדם זהו כבודו