המילה “אמר” בגמרא
ראה בהקדמת מרן ראש הישיבה שליט”א לחומש איש מצליח שכתב לגבי פתח אליהו שאין לנקד בחטף פתח כמו בארמית, אלא הוא פתיחה בעברית למה שאומר אחר כך בארמית. ע”ש. והוא הדין לניקוד הגמרא.
מי שנכנס לבית הכנסת באמצע פרשת זכור ושמע רק את המילים ״תמחה את זכר עמלק מתחת השמים לא תשכח״ האם יצא בדיעבד או לא
15לא יצא ידי חובה משום שצריך לשמוע כל הקריאה מפי החזן וכן משמע ביביע אומר (ח"ח חאו"ח סימן נ"ד)
[וביעקר השאלה יש להעיר שעיקר הזכירה זה לא הפסוק הזה אלא תחילת הפרשה "אשר קרך" וגו']