Menu
שאל את הרב
print
אא

מה עם האדם שנופל בקדושה בימי השבבי"ם והוא צם וקיבל צום ונפל

הרב אליהו מאדאר

"כי שבע יפול צדיק וקם"
דע! כי לעולם אי אפשר לאדם לעלות מבאר שחת לרום המעלות בבת אחת, ובפרט בעניינים אלו היצר הצורר נלחם בכוח גדול ומשתדל בכל עוז להפיל את האדם, פעם אחר פעם וגם כשהיצר רואה שהאדם נצחו אינו מתייאש ועושה הכל כדי להפילו שוב. ושמחתו הגדולה של היצר היא כשאדם מתייאש ומרים ידיים ואומר אין לי כוח, מספיק מה שהשתדלתי, וכל תקוותיו של האויב להגיע למצב זה חלילה. לכן חזק עצמך ואל תתייאש וזכור מה שאמרו חז"ל (מכילתא פרשת יתרו) כל ההתחלות קשות ואחר שתתחזק קצת כבר יקל עליך ותצליח בס"ד. ועיין בספר קריינא דאגרתא (חלק א' אגרת ק"ו) כי כמה שהחטא איום ונורא כך להיפך מי שמנצח פעמים רבות זכותו גדולה ונוראה ועיין עוד בקבץ האגרות להגאון חזון איש ז"ל (אגרת י"ז)
אלא שצריך לך לדעת מה גורם לך להיכשל שוב חס ושלום, אם מצד חברים לא טובים התרחק מעליהם. ואם מצד ראיות אסורות, ברחוב המעט מלצאת ושמור על ענייך בצאתך מביתך. ואם מצד המכשירים הטמאים הארורים שכילו כל חלקה טובה, התנזר מהם מכל וכול. ואם יש לך מכשיר כזה עליך לאבדו ולנתצו תיכף ומיד ואל תשההו אצלך אפילו שעה אחת נוספת.
ואם אתה שומר עצמך מכל אלו רק באים לך מחשבות וכיוצא הנה  אם אינך נשוי מהר ושא אשה אשת חיל יראת השם, כי רק בזה תוכל להישמר כראוי, ואם נשוי אתה ברוך השם ועשית תשובה שלמה, ונזהר מכל מרעין בישין אל תיפול ברוחך וגם אם קרא מקרה ונכשלת באונס אפשר שזה מצד היצר הרע שרוצה לשוברך חלילה לכן אל תשגיח בזה. עשה על זה תשובה וה' לא ימנע טוב להולכים בתמים   
 

שאלת המשך:

ערב טוב, כבוד הרב כהמשך לשאלה הקודמת על דרכי התשובה, יש לי שאלות נוספות בעניין, ואודה מאד אם הרב יענה לשאלותיי אלה. מה יעשה אדם המרגיש רפיון מוחשי בעבודת ה', שאין בו כוחות לעבוד עוד, כיון שכמה שניסה כך נופל, אך הרצון עדיין בוער בו? וכן אין הוא יודע מהי דרך טובה שיבור לו האדם? זאת אומרת, אין הוא מוצא טעם בדרך בה הולך, אך מפחד לחפש במקומות אחרים שמא יתפסנו אדם שאין תוכו כברו ויטע בו דעות כוזבות המשחיתות את הנשמה? תודה רבה.

הרב מאיר גבאי

כשמרגישם רפיון בעבודת ה' יש לקרוא ספרי חיזוק ומוסר והשקפה, כגון ספרי אמונה של הרב לוגסי, הרב ארוש, הרב יגאל כהן, וכן יש דיסקים של שיחות שלהם. וכדאי להתקרב למשפחה חרדית ולברר לאיזה רבנים או רבנות כדי ללכת ולהתחזק. והתחברות כזו למשפחה לא בצורה מכבידה אלא קלילה זה טוב גם גם להחזיק מעמד וגם ליעוץ ועידוד, וכמובן גם על זה צריך להתפלל לבורא שיחזקנו וינחנו בדרך הנכונה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן