Menu
שאל את הרב
print
אא

כתוב בספר חן טוב למרי נפש לרבי ניסים חדאד הוצא לאור ע"י ר' משה חדאד הודפס בג'רבא שנת תש"ו בתולדות המחבר הערה 2 כתוב וז"ל משפחת חדאד היא משפחה עתיקה מאוד, ומקובל בידינו כי מוצאה מירושלים, ולפי מקורת ראשונים ראשוני בניה היו בזמן בית שני מבני חדיד מן הכהנים( נחמיה ז, לז) על כן נמצא הרבה מן המשפחה הזאת שנקראים בשם חדאד כהן, ועוד הוכחה רבה לזה שקבלה ביד בני משפחתינו שלא יקחו אישה כי אם בתולה, וגם כן המנהג הקדום שהיה מתפשט בתוכינו שמי שיש לו בן יחיד נוקבים לו אוזנו ונותנים בתוכה נזם זהב אצל משפחת חדאד אסור לעשות כן כי נקרא בעל מום ונפסל לכהונה ע"כ כל זה הובא גם בספר ממלכת כהנים לרבי שושן הכהן עמ' ט אות כ'. הובא כל זה גם בהקדמה לספר תולדות יצחק מאד המהדיר יהודה חדאד שיש הסכמה של רה"י על הספר. לפי זה האם יוצא מכך שמשפחת חדאד מהרובע הגדול הם כהנים כי כיום משפחת חדאד מהרובע הגדול נכנסים לבתי קברות חופשי אולם שמעתי גם שהם מקפידים לא לשאת גרושה. האם יהיה מותר להם לעלות לדוכן? האם יהיה אסור להם להיטמא לכהנים? האם יהיו אסורים בגרושה?

הרב אדיר כהן

דברי הרב משה חדאד אחר המחילה רבה תמוהים המה וכבר תמהתי עליו (ועל הנמשכים אחריו) במאמרי בקובץ ויען שמואל חלק י"ז (סימן ל"ט ראש עמוד שס"ח) ושכן מצאתי שתמה הרב ישראל חדאד בשו"ת כה לחי (חלק ב' סימן י"ז) במכתב אל הרב משה חדאד הנ"ל עיין שם

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן