Menu
שאל את הרב
print
אא

בתהילים קיט בתחילת הפרק האבן עזרא מביא בשם המסורה 9 מלים שנמצאות בכל פסוק שנמצאות בכל פסוק מהפסוקים של הפרק פרט לפסוק אחד שהוא פסוק קכב "ערוב עבדך לטוב.." אז השאלות שלי הם : 1. מצאתי את המסורה בפסוק קכב על הפסוק הנ"ל ושם מצוינות עשר מלים .מדוע ההבדל הזה בן האבן עזרא למסורה שלכאורה הוא ציטט את דברי המסורה ? 2. בפסוק השני של אות ל פסוק צ' "לדור ודור אמונתך כוננת ארץ ותעמוד " לכאורה לא מצאתי מלה מתוך ה9 מלים שמביא האבן עזרא וגם לא מתוך ה10 מלים שמביא המסורה . מה ההסבר לכך ? אני חשבתי או שיש עוד מלה ל9/10 מלים והיא "אמונה" או שיש עוד פסוק יוצא מן הכלל כמו ערוב עבדך לטוב

הרב אמיר דאדוואנד

שאלה נפלאה ביתר.
1. לענין פירוש הראב"ע [אבן עזרא] פשוט שנפלה שם טעות סופר וחסרה מלה אחת, וכנראה המדפיס דילג מ"או" ל"או".
2. לגבי הקושיה על המסורה, זכית בדבריך לכוין לרד"ק (בתחילת הפרק) שהוסיף מלת "אמונה" אמנם במסורה לא ניתן להוסיף מילה שהרי היא אומרת שהם כנגד עשר אמירות (עשרת הדיברות) .ולרגע עמדתי משתומם עד שאורו עיני במנחת שי (בפסוק קכ"ב) שהעתיק את המסורה וגרס "אמונה" במקום "צדק", וסיים שיש גורסים "צדק" במקום "אמונה" עד כאן דבריו. לעניות דעתי פשוט שהגירסא "אמונה" היא הנכונה מחמת השאלה שלך. ויש לחזור ולבדוק את כל הפסוקים אם נמצא בהם "צדק" בלא אחת משאר המלים או לא.    

שאלת המשך:

בדקתי, ואכן בכל הפסוקים בהם מופיעה תיבת 'צדק' מופיעה גם אחת משאר המילים.

הרב חנוך הכהן

יישר כחך!

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן