טעה בקידוש שחרית
יצא ידי חובה, ואף הוציא אחרים אף שהם עומדים ע”פ הסברות שכתבו הפוסקים לגבי קידוש של ליל שבת, עיין למרן בב”י סי’ רע”א וחזו”ע ח”ב עמ’ ט”ו ואילך.
מהו הגדר של צונן בהלכות בישול והטמנה וכדומה?
לענין בישול יש שני אופנים של צונן: א. שאין יד סולדת בו (עיין במנוחת אהבה חלק ב' פרק י' סעיף י'). ב. כלי שני שאפילו יד סולדת בו דינו כצונן (עיין במנוחת אהבה שם סעיף י"ז). וכן לענין הטמנה (עיין שם חלק א' פרק ג' הלכה כ"ב).
מאת: פלוני | תאריך: כ״ז במרחשוון ה׳תשע״ה – נובמבר 20, 2014
ומה הכוונה בסימן רנ"ז שיש דבר שמוסיף הבל מחמת עצמו? איך אם שם בקבוק פחות מיד סולדת, יש דבר שיגרום לו להוסיף הבל ללא אש? כגון גפת של זיתים וכו'.
שם הוזכר "לחין" מחמת עצמם שפירושו שלא נהיה לח על ידי משקה שנפל עליו אלא מעצמו נהיה לח (כגון זיעת הבהמה בצמרה). ובסימן רנ"ח הוזכר שקדרה אין לה הבל מחמת עצמה שהיא כל שעה מתקררת, מה שאין כן גפת ושאר דברים המוסיפים הבל שמוסיפים חום בקבלתם חום מדבר אחר.