Menu
שאל את הרב
print
אא

הרב כתב "פוק חזי כמה ספרים בהלכות ברכות יש בשוק". על איזה ספר הרב ממליץ ללמוד הלכות ברכת המצוות?
ועוד הערה: הרב כתב על הסדר בהלכות עיקר וטפל, דוקא נראה לי שהסדר די דומה לשל הספר וזאת הברכה שיצא לאור כ-10 שנים לפניו, ומצאתי עוד דמיון בין שניהם (כגון ברכה על מרק עם שקדי מרק), אך לא ראיתי שיזכיר אותו ואיני יודע למה. גם בספר האיש משה כתב שהתכוון בתחילה לקרוא לספר וזאת הברכה במקום ברכת ה' אך חזר בו, משום שהפסוק מסתיים אשר בירך משה וכו' לפני מותו, ולא מטעם פשוט יותר שהשם כבר תפוס!

הרב רזיאל כהן

לצערי לא הזדמן לי ללמוד הלכות ברכות בספרי פוסקי דורנו על הסדר, וכמדומני שאתה מכיר אותם יותר ממני. ובפרט בהלכות ברכת המצוות, איני יודע אם יש מי שריכז אותם על כלליהן ופרטיהן המפוזרים בכל חלקי אורח חייםויורה דעה.
בנוגע לספר "וזאת הברכה", הוא מוזכר בברכת ה' לענין ברכה על בושם סינטטי (ואולי בעוד מקומות), ובודאי שמורנו הרב ראה אותו. והסיבה שממעט מלהזכירו ייתכן מפני שהרבה מפסקיו הם "מפי השמועה" של גדולי ישראל, ופחות מחקר עצמי בראיות. וידוע שאין דעתו של מורנו הרב נוחה בזה.
אגב, לאור דבריך נסיתי להשוות בין דיני עיקר וטפל שבברכת ה' לאלו שבספר וזאת הברכה, ואכן ראיתי קצת דמיון במבנה שלהם, אך אין הכרח שזה נבנה על זה.
בנוגע להערה האחרונה: התכנון היה לקרוא לספר "בירך משה" ולא "וזאת הברכה", כמבואר בהקדמה לברכת ה' חלק ה'.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן