אני יודע שדעת ראש הישיבה שליט"א לקשור הציצית (בין בלבן ובין בתכלת) כדעת הבן איש חי, וכדעת הזוהר (פרשת פנחס דף רכ"ו כמדומני) - ואכן שם מובא (כנראה לענ"ד) בהדיא שכך צריך לקשור בתכלת - דהיינו עם חמישה קשרים כנהוג. אולם קשה לי - מדוע הגמ' במנחות (פרק התכלת) לא מזכירה כלל ה' קשרים (ולענ"ד אין לתרץ כדעת התוס' או הראב"ד שמוצאים סמך בלשון הגמ' - כי שיטה שונה להם בהבנת הגמ' מהזוהר והאריז"ל והרמב"ם). וראיתי לשו"ת הרדב"ז (סי' ב' אלפים של"ג) שעונה על זה - דבזמן שהלבן נוהג בעינן ה' קיטרין, אך כשהתכלת נוהג קושר על כל חוליא, כמובא בש"ס וכדעת הרמב"ם. אולם לפי הזוהר הנ"ל נשאר קשה - כי שם מיירי גם בתכלת כנ"ל. (ועוד קשה לי מעט, מדוע הזוהר בעינן דייקא י"ג חוליות, מה שהגמ' בעינן או ז' או י"ג) ותהיתי אולי אפשר לתרץ שמא הזוהר פשוט חולק על הש"ס, או שאפשר לדחוק דמיירי בזמן שהלבן נוהג כמובא ברדב"ז - ונפקמ"נ לכשהתכלת נוהג - דלא בעינן ה' קשרים כלל, אלא קושר כדעת הרמב"ם וכפשט הגמ'. אשמח אם הרב יאיר עיני, שקושיא זו לא מניחה דעתי הרבה זמן.