שם ה’
באמת כן מפורש בשו”ת תורה לשמה סי’ תצ”ו להקל בזה בכל שמות הקודש מלבד אדנו”ת וי”ה, והמנהג היום להחמיר הוא כנראה ייבוא ממנהגי האשכנזים.
ראיתי בספר הלכה ברורה חלק א סימן ד, שבמקומות שנוהגים ללכת עם שרוולים קצרים, אינם נחשבים כמקומות המכוסים להצריך נטילה. וכן כתב שם שמעל מרפק שמאל לא נחשב כמקום מכוסה כיון שמניח שם תפילין. והסתפקתי: א. האם הולכים אחרי האדם עצמו או אחרי המקום שבו גר, לדוגמא אם הוא מכסה זרועותיו אך גר בעיר שרובם מגלים זרועותיהם, אחרי מי הולכים. ב. האם כשנוגע מעל מרפק שמאל - לא בזמן הנחת התפילין אלא במשך היום, צריך נטילה, ואם לא, האם ניתן להסיק מכך שאפילו דרכו לכסות זרועו רוב הזמן, ובמיעוט הזמן מגלה זרועו [למשל כשהוא בביתו] שנחשב מקום המגולה ולא צריך נטילה אם נגע שם.
א. מסתבר שלחומרא הולכים אחרי האדם עצמו ג"כ ולכן גם אם כולם במקומו כולם מגלים זרועותיהם, אם הוא מכסה אותן , הן נחשבות לגביו כמקום מכוסה.
ב. עיקר קולת הבא"ח לענין זרוע שמאל- רבים לוחמים עליה, ולענ"ד גם למקלים עדיף לצמצם את הקולא לזמן הנחת תפילין בלבד. ולא יותר.