Loading
Menu
שאל את הרב
print
אא

ידוע שיש שתי אפשרויות כיצד לנהוג בהוספת מוסיפים לספר תורה. אופן הא' הוא: לחלק הפרשה מראש למספר העולים הנדרש לכל שבת ושבת, וכל עולה מקבל קריאה חדשה. והוא האופן המובחר והטוב ביותר כמובא בכמה מקומות בהלכה. ואם נוהגים כך אזי גם אין מחלוקת מי נקרא העולה השישי.
אופן הב': לעלות 7 עולים שכל אחד קורא קריאה חדשה, ולעולים הנוספים חוזרים ג' פסוקים כמה וכמה פעמים לפי הצורך.

והשאלה היא: במידה ואנו נוהגים לפי האופן הב' (מכמה סיבות שאין כאן מקומם), איפה יותר טוב ונכון להכניס המוסיפים, האם אחרי העולה החמישי ואז הסמוך קורא קריאה חדשה ויחשב כעולה השישי העיקרי, או לעלות את העולה השישי ורק אחריו לעלות את המוסיפים, ואזי העולה השישי נקרא העולה השישי האמיתי, כיון שעולה ממש לתיבה השישי.
מצד המנהג ראינו בזה חילוקי מנהגים בבתי כנסת, וגם בספרים שראיתי נראה שהיו שני מנהגים.

הרב רחמים מאזוז

שני המנהגים נכונים ונמצאים בפוסקים. ומסתבר יותר שהששי יעלה סמוך לחמישי ואח"כ יעלו המוסיפים. ולפי דברי הרב כף החיים (סימן קל"ה אות ק'), יותר טוב שיעלו שבעה עולים בקריאה חדשה על הסדר, ולא שיגמרו את הפרשה, אלא שאחר כך יעלו מוסיפים שהם חוזרים על הקריאה, והאחרון יסיים את הפרשה ויאמר קדיש. ועיין עוד להרב כף החיים הנ"ל סימן רפ"ב אות י"א.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0 /span>
×
ArabicEnglishFrenchHebrew