Menu

על היוזמה לחלוקת ירושלים

אדוני היו”ר, חבריי חברי הכנסת!

בשבת האחרונה, פרשת וישלח, קראנו את ההפטרה בבית הכנסת, מספרו של הנביא עובדיה ספר שהוא כולו פרק אחד בן עשרים ואחד פסוקים בלבד. הפרק הוא נבואתו של עובדיה על אדום וקריאה בו היום, בשנת התש”ע, למעלה מאלפיים שנה לכתיבתו, מראה כמה הוא רלוונטי אף היום.
חלקה המרכזי של הנבואה עוסק בתוכחה כנגד אדום, על כך שעמדו מנגד בשעה שעם ישראל נמצאים בצרה, ובשעה שעמים אחרים מנסים לפגוע בירושלים. כך בפרק א' פסוק י”א נאמר: “בְּיוֹם עֲמָדְךָ מִנֶּגֶד בְּיוֹם שְׁבוֹת זָרִים חֵילוֹ וְנָכְרִים בָּאוּ שְׁעָרָיו וְעַל יְרוּשָׁלִַם יַדּוּ גוֹרָל גַּם אַתָּה כְּאַחַד מֵהֶם”. וזה רבותי, בדיוק מה שמתרחש כעת בזירה הבינלאומית. אויבינו מבית שולחים ידם אל עבר עיר הקודש שלנו ירושלים, מושא תפילותיהם של יהודים מכל הגלויות ובכל הדורות. ואל אותם אויבים מבית, מצטרפים עמים שבעים ודשנים רחוקים מאיתנו, וממרום שבתם, נותנים יד לרצון לקרוע את ירושלים ולחלק אותה חלילה.

המגמה המתמשכת של הפקרת ישראל ע”י אירופה ולאחרונה במידה מסוימת גם ע”י ארצות הברית ותמיכתן החוזרת ונשנית, המתגברת והולכת, דוקא במתנגדיה ובאויביה של ישראל, צריכה לגרום לנו סוף סוף ל'נפילת האסימון'. תמו ימי החסד המדומה של בנות בריתנו לשעבר. כבר אמר החכם מכל אדם בספר משלי “חסד לאומים חטאת” שכל חסד שהם עושים זה רק לעצמם ולטובתם. גם על זה כבר ניבא עובדיה: “זְדוֹן לִבְּךָ הִשִּׁיאֶךָ שֹׁכְנִי בְחַגְוֵי סֶלַע מְרוֹם שִׁבְתּוֹ אֹמֵר בְּלִבּוֹ מִי יוֹרִדֵנִי אָרֶץ: אִם תַּגְבִּיהַּ כַּנֶּשֶׁר וְאִם בֵּין כּוֹכָבִים שִׂים קִנֶּךָ מִשָּׁם אוֹרִידְךָ נְאֻם ה'”.

יש לנו מחלוקת מרה ועקובה מדם עם שכנינו הערבים על שטחי אדמה אבל מחלוקת עקרונית יותר ואידיאולוגית יותר הנוגעת עד לשורשי קיומנו כעם יהודי, יש לנו עם עמי אירופה, שמערערים על המוסר שלנו, על ערכינו ואורח חיינו ועל אחיזתנו וזכותנו על ארץ ישראל. עלינו להמשיך להיאבק בזירה הבינלאומית ולהשמיע את דברנו בקול רם, צלול וברור. ולצערנו אף מבית יש מבינינו שמציבים סימני שאלה ומכניסים מורך בלב העם. עלינו לדבר אמת ולהסביר לעולם כולו מי אנו, מה תפקידנו ומהיכן אנו שואבים את זכותנו.

המוסר השקרי והמסולף בשמו מדברים באירופה, רחוק כרחוק מזרח ממערב מהמוסר היהודי האלוקי. אל לנו להתנצל על כך וחלילה לנו מלאמץ את המוסר המזויף הזה. חוקי התורה, הלכותיה והליכותיה הם הצדק האבסולוטי! עלינו לחזור לשורשינו, לאמצם בשתי ידיים, ללמוד ולהעמיק בהם, רק כך נוכל לממש את יעודנו ולהיות אור לגויים באמת ובתמים, להנחיל להם וללמדם את חוקי האמת והצדק של תורתנו הקדושה.

ואני רוצה לסיים בפסוק האחרון של נבואת עובדיה: “וְעָלוּ מוֹשִׁעִים בְּהַר צִיּוֹן לִשְׁפֹּט אֶת הַר עֵשָׂו וְהָיְתָה לַה' הַמְּלוּכָה”. תודה.

דברי מרן ראש הישיבה נר”ו: אומר בלבו מי יורידני ארץ – ר”ת אבמיא, בגימטריא אובמה, משם אורידך נאום ה' = ר”ת מאני (כסף) ותיבת “אורידך” בגימטריא דולאר.

לעוד מאמרים של מערכת האתר
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מערכת האתר

334
20
79

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן