Menu

שאלה • סיפור • תשובה | דרשה קצרה לשבת פרשת ויקהל

בתחילת הפרשה כתוב “ששת ימים תעשה מלאכה” משה מדריך את עם ישראל על בנייתו של המשכן, אבל פותח בשמירת שבת, כדי לומר לעם ישראל אפילו שבניית המשכן חשובה עד מאוד, עדיין אינה דוחה שבת.
שמירת השבת כהלכתה היא פתח לכל יהודי לכל דבר בעולם, ומעשה מופלא שהתקיים בימינו מסביר לנו כמה כל מעשה שבנאדם עושה למען השבת יכול להשפיע על כל חייו.
יהודי אחד שלצערנו היה רחוק מתורה ומצוות כליל, לא שמע ולא ידע ולא הבין כלום, ומעולם לא זכה לעשות שום מצוה, בגיל מאוחר עד מאוד באזור גיל ששים הוא שמע קצת על תורה שמע שיעור של איזה רב והתחיל לאט לאט להתחזק, אביו שהיה זקן בן שמונים וחמש אמר לו מה לך ולדברים האלה?
אבל הבן אומר לו אבא נכון אני לא צעיר אבל שנים על גבי שנים אתה ואני הולכים בדרכי החושך, בלי אושר בלי שמחה, כל החיים אחרי מרדך של תענוגות ותחרות, פתאום אני מרגיש פה אושר ושמחה עילאית כיף לי לשמוע כיף לי להתענג על דברי תורה, הבן עדיין לא התחזק ממש ולא קיבל על עצמו תורה ומצוות, אבל היה מתמיד ללכת לשיעורים.
יום אחד לאחר השיעור הגיע הבן לאביו כשעיניו קורנות מאושר, שאל אותו אביו מה קרה, אמר לו הבן היום למדנו באווירה מיוחדת ודיברו על שמירת שבת והחלטתי השבת הקרובה אני שומר אותה ויהי מה. הבן היה המום מהתגובה של אבא שלו “גם אני רוצה”, אם אתה שומר שבת גם אני שומר איתך, הבן התחיל להסביר לו שזה לא פשוט, זה לא רק לא לעשן ולא ליסוע ולא להדליק חדשות, זה כלול בעוד מכלול גדול של הלכות. אמר לו האבא תקשיב טוב חביבי! אני איתך! באשר תלכי אלך, אתה מרים כפית אני מרים כפית, אתה אוכל אני אוכל, לא זז ממעשיך.
הבן חשב שאביו ישכח אבל לא האב התעקש והם שמרו יחד שבת, מוצאי שבת הבן אומר לאביו היתה שבת כל כך טובה, אני בעזרת השם שומר גם שבת הבאה, האבא לא היסס ואמר לו אני איתך. וכך גם שבת שאחר כך שניהם שמרו שבת והתענגו עליה. ושוב אמר הבן אני רוצה מכאן ואילך לשמור ואמר לו האב אני איתך, וכך שמרו גם שבת שלישית.
מיד אחרי השבת השלישית האב נפטר, הבן הבין את גודל מעשיו והתרגש מאוד, רק שהתפתח דיון היכן לקבור את האב, האם בחלקה של שומרי שבת שזה נחשב לזכות, או שמא בחלקה רגילה, שאלו את רבני העיר בני ברק והשיבו בחלקה של שומרי שבת אחרי שלוש שבתות ששמר ייקבר בחלקה זו.
אחרי הקבורה והכל הגיע הבן יחד עם עוד אנשים לברר מה הזכות שאכן אישרו לאביו להיקבר בחלקה של שומרי שבת והוא כל חייו לא שמר שבת בכלל, ורק שלוש שבתות אחרונות של חייו וכבר זכה לזה? והתשובה שקיבל מדהימה ועוצמתית, שנים קודם לכן אביו היה בעמדת מנהל בכיר וחותם בחברת חשמל, כדי לעשות עירוב לשבת חייב להפקיע מידי מי שאינו שומר שבת את ביתו כביכול, וצרי ללכת למוסד או חברה בעלת סמכות להוציא מישהו מביתו, ולחברת חשמל יש יכולת, שנים קודם רצו לעשות עירוב בגוש דן והגיעו לאבא הזה והסבירו לו אם יוכל לחתום, והוא אמר אני לא מבין מה אתם אומרים אבל אני מרגיש שאתם עושים משהו טוב, וחתם להם!
על זה! על זה שהוא הציל הרבה יהודים מטלטול ועל זה שהלב שלו נפתח ועזר בזכות זה מפתח לבו בסוף ימיו, שמר שלוש שבתות וזכה להיקבר בחלקת שומרי שבת!
אף פעם אנחנו לא יכולים לדעת מה ההשלכות של המעשים שלנו, תמיד נשמור ונעשה את רצון הבורא והוא ישמור עלינו מכל רע ונזק.

הוספת תגובה
לעוד מאמרים של נח בן צבי
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נח בן צבי

0
0
15

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן