Menu

מי שאינו קובע עתים לתורה – פשוט גזלן!

ברש”י הראשון בתורה, מבואר שכל קיום העולם הותנה בכך שבני ישראל ילמדו תורה, וזוהי תכלית כל הבריאה, לפיכך מבהיר רבנו חיים בן עטר זצ”ל בספרו “אור החיים” כי כל יהודי שנהנה מן העולם הזה בלא ללמוד תורה, הינו פשוט גזלן! לאדם כזה אסור ליהנות מן העולם, זולת אם ישמש תומך ומחזיק בלומדי תורה. לולי זה הוא נחשב ל”אוכל חנם”!

ואין זה כגוזל את חברו אשר באפשרותו להשיב לו את הגזילה, אלא את בוראו הוא גוזל, וכיצד אפשר להשיב לבורא עולם?! היאך יכול אדם ליהנות מן החמצן הנקי, ריח הפריחה וכדומה, ולא לקיים את התנאי עבורו יצר אותו בוראו?!

יהודי בעל-תשובה שנאם בכנס קירוב, פתח את דבריו בשאלה לקהל: נחשו מי החזירני בתשובה?… ניסו לנחש אולי הרב פלוני, אולי הרב אלמוני… אך הוא ענה להפתעתם “מחבל מעזה החזירני בתשובה”. לתמיהתם, סיפר “נשלחתי כחייל לבצע מרדף אחרי מחבלים בעזה. תפסתי אחד מהם, ותוך כדי ההשתלטות עליו, שאל אותי: “באיזו זכות אתה רוצה להרוג אותי?”. השבתי לו: “גם אתם רוצים להרוג אותנו!”. התריס כנגדי: “אתם גזלנים. אנחנו נלחמים בעד ארצנו”. עניתי לו “כתוב בתנ”ך שהארץ שייכת לעם היהודי”. ואז התיז לעברי: “אינך מתבייש לבוא בכח התנ”ך, בשעה שאינכם מקיימים אותו?!”. חשתי פיק ברכיים למשמע דבריו הנוקבים. המשפט הזה רדף אותי, והביאני לזנוח הכל ולשוב בתשובה.

לעוד מאמרים של הרב עובדיה חן
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרב עובדיה חן

4
10
298

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן