Menu

גמרא ומשנה

שאל את הרב

שם “ראובן” בגמרא

כנראה מכיון שכאשר צריכים אחים או אנשים מקבילים כמו קונה ומוכר, הדוגמא הראשונה של אחים שכולם צדיקים הם השבטים.

כוונת רש”י – מסכת תענית

בשדי חמד כלל כ”ף אות ז’ כתב שיתכן כגון שהוא רק דבר זה ולא אחר. עיין שם.

המילה “אמר” בגמרא

ראה בהקדמת מרן ראש הישיבה שליט”א לחומש איש מצליח שכתב לגבי פתח אליהו שאין לנקד בחטף פתח כמו בארמית, אלא הוא פתיחה בעברית למה שאומר אחר כך בארמית. ע”ש. והוא הדין לניקוד הגמרא.

נוסח “במה מדליקין”

דברי כת”ר נכונים ונכוחים, ואכן בסידור איש מצליח כתוב בשביל החולה שיישן.

ר’ שמעון בן פזי

כתב בספר תולדות תנאים ואמוראים (ח”ג עמ’ 1210) שהיה גר בלוד, והיה תלמידו של ר’ יהושע בן לוי שגר ג”כ בלוד

סיום מסכת

צריך להשאיר קטע לסיום ולהכין אותו מעט לפני כן כדי להסביר לשומעים. עיין ה’ נסי הלכות תענית בכורות.

מאמרים

בית של תורה או תורה בלי בית

אברכי משי שולחים את רעייתם בת הסמינר הצנועה והחסודה לעשות קריירה באקדמיה. בשביל מה? כדי שיהיה להם מה שנקרא ‘בית של תורה’, ולבסוף מוצאים עצמם בלי תורה, ולפעמים גם בלי בית…

מה נזכרתם עכשיו?!

ישתבח שמו לעד, לא שוכח אף אחד, אבל מה לעשות שאנחנו שוכחים, שהוא לא שוכח אותנו, מה לעשות שאנחנו לא מרגישים, איך שהוא מקיף ומסובב ושומר עלינו…
לקריאה

שתהיו תמיד רק בשמחה!

חגים רבים יש, בכולם מצוה לשמוח, בכלל מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד, אבל רק חג הסוכות נקרא "זמן שמחתנו", ובו נאמרה עיקר השמחה. מה מייחד את השמחה בחג הזה?
לקריאה
הצג עוד פריטים
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
דילוג לתוכן