איספנדות
עיין למרן בב”י (סי’ ש”א) בשם הר”ן שגם דברים שאנו מסופקים אם הם מועילים או לא מותרים, ואין חשש משום דרכי האמורי, אא”כ ידענו שאינם מועילים. וכן דעתו בשלחן ערוך (שם סעיף כ”ז). ומכל מקום יש לבדוק שבלחש אין איזה דבר שקשור לעבודה זרה.
שלום כבוד הרב, אשתי טריפולטאית והיא אומרת שנהגו אצלם לא לקרוא את שם ילדנו את אותו שם שיש אצלם במשפחה האם יש מקור לדבר?
אדרבא ראיתי בספר נחלת אבות בכלל מנהגי לוב שכתוב (עמוד קפ”ח אות ל”ה) נהגו לקרות את הבנים או הבנות על שם ההורים שהם הסבים והסבתות אף שעדיין הם חיים. ע”כ. אם כי ידוע שבג’רבא הקפידו לא לקרוא על שם קרובים (סב או דוד וכיוצא) שעודם חיים. עיין בספר מגדולי ישראל ח”ב (עמ’ קס”ד).
מאת: פלוני | תאריך: י׳ באב ה׳תשפ״א – יולי 19, 2021
תוכן השאלה : שלום כבוד הרב אישתי טריפולטאית והיא אומרת שנהגו אצלהם לא ליקרוא את שם ילדנו את אותו שם שיש אצלם במשפחה האם יש מקןר לדבר ? תודה רבה .זה מה ששאלתי אבל רציתי להסביר כוונתי האם בני יכול להיקרא על שם דודו אח של אישתי לפי מנהגי לוב ? וכן בתי עש דודתה תודה רבה
גם אני שמעתי מנהג זה מאשה אחת מג’רבא (אך מוצאה הקדום מלוב), אולם לא מצאתי כעת מקור לזה.