Menu
שאל את הרב
print
אא

הרב הגאון משה לוי בספרו תפלה למשה חלק א' (סימן כ"ד) כתב להתיר לפתוח קופסאות שימורים, ובתוך דבריו סמך גם על הטעם דדמי לחותלות של תמרים כמובא בשלחן ערוך (סימן שי"ד סעיף ח'), ובתוספתא לענין טומאה וכן ראיתי באגרות משה ובעוד כמה ספרים.
אולם בסוף השו"ת יש הערה של מרן ראש הישיבה שדיני טומאה לא דמי לשבת ושיש לדחות, אולם בסוף כתב שדיני טומאה קיל משבת.
1. אז לא הבנתי אם דיני טומאה חמורים יותר או שבת? 
2. ועוד קשה לי למה הגר"מ לוי לא הביא במנוחת אהבה בהיתר פתיחת הקופסאות את דין חותולות ורק לגבי פתיחת שקיות הביא, האם חזר בו מהשו"ת, ושקופסאות הוי כלי גמור ולא דמי לחותלות משום שמצד עצמו הוי כלי כמו שכתב מרן הנאמ"ן, וכן בשו"ת הנ"ל לא הגיב להערת מרן ראש הישיבה. 

הרב רזיאל כהן

1. עיקר הערת מרן ראש הישיבה אינה שטומאה שונה משבת, אלא שההיתר הוא דוקא בחותלות שהן כלי גרוע, ואין ללמוד מזה להתיר לפתוח גם קופסאות שימורים שהן כלי גמור. ובסוף דבריו צידד שאע"פ שקופסאות השימורים הן כלי גמור לענין טומאה, מכל מקום לענין שבת יש להקל בהן כמו במוסתקי.
2. מוררנו הרב הגאון רבי משה לוי זצ"ל סבר וקיבל הערת מרן ראש הישיבה כמבואר בהערתו בתפלה למשה (סוף סימן כ"ה). ע"ש. ולכן במנוחת אהבה לא סמך להקל על דין החותלות רק לגבי שקיות חלב, שהן באמת שוות לחותלות, ואילו לגבי קופסאות שימורים סמך על שאר הטעמים להיתר.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן