שאל את הרב
print
אא
1. מה הכוונה מי שמעשר יותר מעשרותיו מקולקלים, מה ההשלכות: א. האם אכל טבל? ב. האם לא נחשב שעשה מעשר ראשון?
2. אם חותך בטעות או בכוונה 5 אחוז במקום אחוז וקצת מהפירות, הרי אני אומר בנוסח האחד ממאה שיש כאן אז זה תמיד יוצא בדיוק 10% וכל השאר מקסימום בל תשחית לתרומה גדולה, אז למה פירותיו מתוקנים ומעשרותיו מקולקלים?

הרב אדיר כהן

1. יש כמה פירושים בדברי ברייתא זו. עיין בספר מפרקי ים חלק א' (סימן י"ב). ועיין רש"י בעירובין (נ' ע"א) שפירש: פירותיו שסילק לצד אחר חולין מתוקנין הן, אבל המעשרות שנותן ללוי מקולקלין הן שהרי טבל מעורב בהן, כשנתן קב השמיני לא חל שם המעשר אלא על הראוי למעשר והשאר טבל הוא, דמעשר בהדיא אמר רחמנא שיעור אחד מעשרה, ולא דמי לתרומה שניטלת בעין יפה ובעין רעה ובבינונית, דבתרומה לא כתיב בה שיעור. ע"כ.
אבל בזמננו שמפרישים ממש חתיכה גדולה לתרומה גדולה ותרומת מעשר, אין צריך לדקדק בשיעור שמפריש שלא ירבה, כיון שכל מה שנוסף על אחד ממאה יהא לתרומה גדולה, רק צריך שיזהר שלא יפחות מיותר מאחד ומאה. עיין בספר משפטי ארץ – תרומות ומעשרות (פרק י"ח סעיף ו').
2. בזמננו אין כל בעיה בזה וכנ"ל.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0