המקדש שלא במקום סעודה אין זה נחשב קידוש כלל. אמנם בנדון שלפנינו הרי יכול לשתות רביעית מיץ ענבים ויחשב לו כקידוש במקום סעודה וכמבואר בשלחן ערוך (סימן רעג סעיף ה) שאם שותה יין שחייב עליו ברכה יוצא ידי חובת קידוש. ואף שאין החזן רשאי לשתות רביעית יין, ששתוי אינו רשאי להתפלל, מ"מ הרי יכול לצאת יד"ח גם כמיץ ענבים טבעי (וכמו שכתב מרן ראש הישיבה שליט"א כהגהות איש מצליח שם עמ' נג הערה מס' 1).
ואם אינו יכול לשתות כלל (כגון שיש לו סכרת) יכול להקל לשתות שתיה חמה בין שחרית למוסף בלא קידוש, שבמקום צורך יש לסמוך על המקילים בזה, וכמו שפסק במנוחת אהבה חלק א' (פרק ז הלכה יא). ע"ש. ושכן פסק ביביע אומר חלק ה' (סימן כב אות ג').