Menu
שאל את הרב
print
אא

הרי קיימא לן שלדעת מרן שבת הותרה, והרי הוא חולה שיש בו סכנה, ששבת היא כחול ממש עבור כל צרכיו, אף שאין במניעתם סכנה לחולה, כפי שהביא מרן בבית יוסף בשם הרמב"ן (סימן שכ"ח), ולא כדעת רש"י ז"ל. על כן, מדוע נמנע מהחולה דבר שהוא צרכו, למרות שאין במניעתו סכנה, כגון לטחון לו את בשר הנבלה כדי שלא ירגיש בטעמו?

הרב רזיאל כהן

ראשית, דעת מרן בנושא זה אינה ברורה כלל, ובמנוחת אהבה (פרק כ"א סעיף ו' ) סובר ששבת רק דחויה אצל פיקוח נפש. ואין כאן מקומו להאריך. ומה גם שבנידון השאלה אין בטחינת הבשר צורך לחולה רק שהיה מעדיף אותו טחון. ואינו דומה לנידון המדובר בסימן שכ"ח סעיף י"ד שע"י שיחללו את השבת לשחוט אזי הבשר יהיה מותר גמור.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן