1. עיין בגמרא פסחים (דף ק"ו ע"ב) ובטור ובית יוסף ושלחן ערוך (אורח חיים סימן רעא סעיף ד) ובנושאי כליו. והטעם כיון שכבר בכניסת שבת חל עליו מצוות הקידוש.
2. בשלחן ערוך (סימן רחצ סעיף ב) כתב: מצוה מן המובחר לברך על אבוקה. והרמ"א בהגהתו שם כתב ונר שיש לו שתי פתילות מקרי אבוקה. עד כאן. וכיון שאין זה מן הדין לא כולם הקפידו על כך ובפרט בעבר בחו"ל שלא היו מצויים נרות קלועים ולכן לא הקפידו בזה. עיין בדברי מורנו ורבנו מרן הגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א בירחון אור תורה (סיון התשמח סימן זקן אות ג). אך ודאי כל שיש לו אפשרות לקנות אבוקה, וכמו שמצוי היום ב"ה, כך עדיף ולא שיש בזה מנהג שלא להדליק באבוקה.