שאל את הרב
print
אא
ראיתי כתוב בספר טהרת הבית הקצר (לרב דוד יוסף) בסימן י"ב סעיף ע"א, שאם האיש עושה קידוש ואשתו נידה שותה אחריו ואח"כ בני הבית, תיקח האשה בעצמה את הכוס מהשולחן או שאחד מן המסובים יתננו לה. ולכאורה קשה, שהרי בטהרת הבית (עמוד קצ"א והלאה) מבואר שגם כשהיא שותה אחרי בעלה ואח"כ שותים בני הבית, זה נחשב "שאינו מיוחד לה". והרי בשלחן ערוך (קצ"ה סעיף י"ג) מבואר שבאופן כזה - "שאינו מיוחד לה" - מותר לשלוח לה כוס יין ("אי שתית בתרייהו - לית לן בה")?

הרב אריאל צברי

בטהרת הבית כתב להתיר רק אם אדם אחר שותה לפני שהאשה שותה. אבל אם האשה שותה לפני שאדם אחר שותה, כתב רק שיש להקל בזה, מפני חיבוב מצוה. ע"ש. משמע שאינו מיקל בשופי. ומבואר בהערה שם שסמך על הפוסקים המקילים בזה כיון שאינו מן הנימוס ודרך ארץ שבני הבית ישתו לפני ששותה עקרת הבית. וכנראה שמפני זה כתב הרב דוד יוסף שליט"א עצה שהבעל יניח הכוס, והאשה או אחד מבני הבית יקחו הכוס לאשה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0