Menu
שאל את הרב
print
אא

מלפני חודש פרץ וויכוח בין זוגתי וביני והיא נפגעה ממני מאוד, אניהרוצה לדעת אם טעיתי ואם כן אין אוכל לכפר. הנושא הוא בעניין המלחמה והטופים. היה דיון ביניינו בעניין באופן כללי ואני הבעתי דיעה שההפגנות מחלישות את הממשלה וזה פוגע בכושר הפעולה של הצבא ובכלל. ועוד הוספתי שלדעתי והבנתי כל חטוף הוא עולם ומלואו. ושהלוואי ויחזור בשלום חמרות שאני קצר אמונה שזה יקרה בדרך שזה מתנהל. והבעתי את מורת רוחי על כך שנהרגים חיילים בעבור ניסיון איתור ושיחרור חטופים. הוספתי ואמרתי שמבחינתי חיי חייל שהוא בן לאמא ואו איש מילואים שהוא אב לילדים לא פחות חשובים ויקרים מאלה של חטוף. ושצריכים למצוא דרכים אחרות בעבור פדיון שבויים שכמובן פדיון שבויים הוא ערך עליון. אך לדעתי פדיון שבויים אינו בא על חשבון חיי חיילים או בכלל. זוגתי היקרה והאהובה התרעמה וקיבלה את הדברים בצורה קשה ובהבנה קלוקלת. והבינה מכך שאני לא בעד שחטופים ישוחררו והשיחה התגלגלה ואז הועלתה מפי זוגתי האמירה בשאלה ואם אני הייתי שם מה היית עושה? עניתי שהייתי נוהג וחושב באותה בצורה. מבחינתי אני יכול ומסוגל להגן בגופי אך לא בעמצעות חיי חיילים והוספתי שגם אם

הרב חנוך הכהן

מתוך הסיפור נשמע שאשתך לא הבינה את דבריך כראוי והיה נשמע לה שלא כ”כ אכפת לך מהחטופים, מה שלא התכוונת באמת אלא רק מה עדיף חיילים או חטופים, אלא שכאשר היא שאלה מה היית עושה אם אני הייתי שם, בזה היא כמעט רשמה נצחון כי בודאי שתאמר שהיית נוהג אחרת, אבל אתה לא רצית שהיא תנצח בוויכוח אז אמרת שלא היית נוהג אחרת, או אפשר שהשיקול היחידי שלך לומר את האמת שזה לא משנה מי נמצא שם.

כך או כך זה טעות.
בשביל לנצח בוויכוח לא פוגעים באשה, כדאי לך לסגת אחור לגמרי מעמדתך (אף אם עדיין אתה חושב שאתה צודק), ולא לפגוע בה כך. וכן גם אם השיקול היחידי שלך הוא לומר את האמת, הרי למדנו בתורה שמותר לשנות מהאמת מפני שלום בית, ואם כן היה מותר לך לשקר ולומר שאם היא היתה שם לא היית חושב ככה.

איך לתקן? קודם כל לעתיד לא לחזור על טעות כזאת לעולם. ולעבר תוכל ללכת אתה לאיזה טיול או סיבוב, ושתראה שהאוירה רגועה ושמחה תאמר לה שחשבת עוד פעם והיא צודקת בכל מה שהיא אמרה, ובטח שמה שאמרת שגם אם היא היתה שם היית נוהג באותה צורה זה היה טעות, ורק בשביל שלא רצית להפסיד בוויכוח אמרת כך, אבל עכשיו שאתה חושב בהגיון היא צודקת.

בהצלחה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן