Menu
שאל את הרב
print
אא

אני לומד בבית ספר חילוני , בעברי חזרתי בתשובה אך כעת אני בין לבין .. בבית הספר אני לומד לימודי ועושה בגרויות ונוכחתי לדעת כי אני נמשך מאוד ללימודי חכמות , "פילוסופיה " ודבר זה גורם לי לאבד ערך בלימוד התורה למרות שאני מאוד מעריך אותה , אך איבדתי רצון ושאיפה להיות תלמיד חכם וצדיק כבעבר . שאלתי היא מה אוכל לעשות על מנת לחזור למוטב ? האם יש איזשהו ספר , משהו או מישהו שיוכל לעזור לי ולהראות לי את היופי האמתי שבתורה ויגרום לי להתלהט אחריה , ללמוד ולעמול בה ?

הרב אליהו מאדאר

אחי היקר: הפסוק אומר: "תורת ה' תמימה משיבת נפש, עדות ה' נאמנה מחכימת פתי, פקודי ה' ישרים משמחי לב, מצות ה' ברה מאירת עינים, יראת ה' טהורה עומדת לעד, משפטי ה' אמת צדקו יחדיו. הנחמדים מזהב ומפז רב ומתוקים מדבש ונופת צופים". אין עוד חכמה שכוללת הכל, כמו התורה. בה יש חכמת חיים. דרך חיים, דרך ארץ, מדות טובות, השקפת עולם, בריאות, הצלחה, ברכה. ועוד ועוד. אין כמוה לחיי אנוש עלי אדמות, ואין כמוה לרומם את האדם למעלה למעלה.

ולענין שאלתך איזה ספר יעזור לך, הנה איני יודע איזה סגנון אתה אוהב, וממה אתה משתכנע ולמי אתה מתחבר. ויש ספר נפלא של הגאון המפורסם ר' חיים מוולאז'ין זצ"ל הנקרא נפש החיים, המדבר בערך התורה, בעיקר בשער רביעי. וראה עוד להרמח"ל זצ"ל בקונטרס דרך עץ החיים בחשיבות ומעלת התורה הקדושה. ודי לזכור מ"ש בגאון הקדוש רבנו חיים בן עטר זצ"ל בספרו אור החיים על התורה בפרשת השבוע על הפסוק ושמחת בכל הטוב, שאין טוב אלא תורה. וכתב "אם היו בני אדם מרגישים במתיקות ועריבות התורה, היו משתגעים ומתלהטים אחריה, ולא ייחשב בעיניהם מלא עולם כסף וזהב למאומה. כי התורה כוללת כל הטובות שבעולם".

וזכור ! התורה נותנת חיים לעושיה בעוה"ז ובעוה"ב, אורך ימים בימינה ובשמאלה עושר וכבוד. חזק ואמץ.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן