הכנת טחינה בשבת
מותר
מדוע מרן הרב עובדיה יוסף וכו הרב משה לוי ועוד אחרונים כתבו שקשר צריך שיהיה פחות משבוע כדי שיהיה מותר לעשותו. כמובן שהוא לא מעשה אומן כדי שלא יהיה אסור מדרבנן. משום שלפי הרי"ף והרמב"ם וכך גם פסק מרן השולחן ערוך שאין עניין של זמן כלומר אם זה קשר לא של אומן ולא מתקיים לעולם הדבר מותר כלומר אין בשיטתם עניין של זמן בעניין קיימא אזי למה מרן הרב עובדיה והרב משה לוי מחמירים? כי עניין של הזמן הוא לפי שיטת רש"י ורא"ש, מול שני עמודי הוראה הרי"ף והרמב"ם לא פסקו כך וכך נראה מפשט מרן השולחן ערוך אזי מדוע הפוסקים החמירו?
כי לדעת השה"ג והט"ז והגר"ז ועוד אחרונים גם לרי"ף ולרמב"ם אסור לקשור או להתיר קשר שעומד לכמה ימים אפי' כשאינו מעשה אומן. וכמש' במנוא' (חג' פיד' הערות גו, צו), ובחזו"ע (חה' הלכות קושר ומתיר הערה י').
ועד הוסיף במנו"א (שם) שפסקי מרן הש"ע הם מספק, ובנדוננו שלרוב הפוסקים אסור, יש להחמיר ולאסור. ע"ש.