חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

אני כותב ומתעסק קצת בנוסחאות התפילה, ויש לי כמה שאלות לגבי נוסח התפילה שמובא בסידור "איש מצליח", ולא מצאתי התייחסות לכך ב"לאוקמי גירסא": א. לגבי מה שמנוקד הסידור בלשון זכר, כגון "עשה למען שמך" האות כ' בקמץ, מאי שנא מהקדושה שכתבו נקדישך ונעריצך בשווא (והרי אין זה מהארבע מילים היוצאות דופן שכותבים אותם גם בלשון נקבה, עיי"ש). ב. בשערי תפילה רקח (בנוסח ברכת אלהי נשמה, אות ח) כתב לומר "המלביש ערומים", בתוספת ה"א. ושכן נראה נוסח סה"כ, ולחם מן השמיים, ועוד פוסקים. ומדוע לא נקטו כדבריו. וכן בברכת למינים, למה לא כתבו כנוסח סידורי ליוורנו "למלשינים ולמינים" וכתבו רק כנוסח הסידור של מנצור.
א. בפעלים מצאנו בתנ"ך כמה מילם שבאו בכינוי לזכר בכף שווא. ולכן בנקדישך ונעריצך שהן מילים המורגלות בפי כל ויש להן בסיס כל שהוא בתנ"ך אפשר להשאירן כפי המנהג. (משא"כ בשמות שלא נמצא אפילו פעם אחת בכל התנ"ך כף הכינוי לזכר בשווא).
ב. מאי שנא מ"זוקף כפופים" וכו' ?
ג. כי אין בזה נפק"מ (והנוסח המקורי לא כמר ולא כמר, כידוע).