שאל את הרב
print
אא

בס"ד שלום רב, למי שמתפלל בפלאג המנחה, מה יהיה הדין שלא בספיק הש"צ לסיים את העמידה בלחש לפני הפלאג? האם יהיה נכון להמשיך לערבית בסיום או להתפלל ערבית בזמנה אחרי צאת הכוכבים? אותה השאלה לגבי החזרה שהרי הקדושה בחזרה. והאם ישנה חשיבות לקדיש תתקבל שתאמר לפני הפלאג שהרי "תתקבל תפילתינו" נכון שתאמר בזמן ולא בלילה. אודה לכם מקרב לב על תשובתכם בנושא. בברכה, אייל גרוסי

הרב יאיר עזריה

אם יש אפשרות להתפלל ערבית בצאת הכוכבים או עכ”פ בשקיעה (כגון שיעשו שיעור תורה בינתים) ודאי שעדיף, אלא שבדרך כלל המתפללים בפלג הוא מפני סיבה מסוימת ואפשר שאם ימתינו אח”כ חלק לא יתפללו בציבור או ישכחו להתפלל אחר שכבר נאספו לתפילה, לפיכך הו”ל שעת הדחק שמבואר ברמ”א סי’ רלג ס”א שיכולים להתפלל שניהם אחר הפלג.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן